Tellstick Net tappar kopplingen mot live.

Moderator: Telldus

Post Reply
Hjille
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick Net tappar kopplingen mot live.

Post by Hjille »

Hej,

Min Tellstick net tappar kopplingen mot Live om bredbandskopplingen går ner. Telldus Net måste du startas om för att återskapa kontakten.

Det verkar som om enheten inte känner av att den har tappat nätkopplingen. Det borde vara enkelt att fixa den buggen. ;)

mvh
/E
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net tappar kopplingen mot live.

Post by stefan.persson »

Vi håller på med ett par funktioner för att säkra upp kommunikationen mellan TellStick Net och våra Live!-servrar ytterligare. Bland annat kommer TellStick Net just att bli bättre på inse att den har tappat kontakten, vilket den inte alltid gör nu, och då försöka återansluta.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
Hjille
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick Net tappar kopplingen mot live.

Post by Hjille »

Kanon!

Ser fram emot uppdateringen! :)

/E
Juzzi
Posts: 33
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Kungsör, Sverige
Contact:

Re: Tellstick Net tappar kopplingen mot live.

Post by Juzzi »

Efter varje strömavbrott som jag har haft, då ligger Live! nere, mao; No devices found.
Endast manuell off-on på Tellstick Net åtgärdar detta. Frustrerande om man är bortrest eller på jobbet, även om jag inte styr några livshotande grejer med den :lol:

Antar att min router är långsammare att starta upp och dela IP:n än Tellstick är, då den får ingen kontakt med Live!-servern?

Vet någon om lämplig programvara som stänger av/på USB-matningen på en dator, det skulle kanske vara räddningen innan uppdatering?
(Kan styra hemmaservern via VNC)
TellStick Net SWE/FIN/ENG
Post Reply