Kan inte registrera Znet lite v2

Moderator: Telldus

Post Reply
fletch
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Kinna

Kan inte registrera Znet lite v2

Post by fletch »

Jag har precis köpt en Znet lite v2 och kan inte lägga till den på sidan. I appen går det bra att göra det men där kan jag inte lägga till mina 433,92 enheter ju.
Och har jag lagt till den i appen så ser jag ändå inte den på sidan. Är det någon som vet vad jag gör för fel?
Har kört tellstick duo med en raspberry pi innan men köpte denna för jag inte orkade pilla mera :D.

Den hittar antagligen den för jag får upp "A location of type "" wants to link itself with your account." men när jag klickar activate så kommer jag till inlogg sidan igen.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by etompau »

Försöker hänga med på din beskrivning. Har du lagt till din ZNet via appen? I så fall ska det inte göras något mer med detta.
Vad ser du i webb-gränssnittet och under platser?
fletch
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Kinna

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by fletch »

Jag har lagt till den via app och den är online står det i appen. Men jag kan inte se den i webbläsaren på datorn.
Tar jag bort den ur appen och försöker lägga till den i webbläsaren så står det att det är fel eller för gammal token.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by etompau »

Låter som det har gjorts några felgrepp här. Kanske får supporten reda ut vad som gått fel.
Det är märkligt att du inte kan se din enhet under "platser" i Telldus Live, när den är online i appen.
fletch
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Kinna

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by fletch »

Ja det tycker jag med. Eller varför kan jag inte lägga till i webbläsaren.
Attachments
Screenshot_20191208-191027_Telldus Live! Mobile.jpg
Screenshot_20191208-191027_Telldus Live! Mobile.jpg (359.86 KiB) Viewed 6784 times
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by etompau »

Du ska inte behöva ge dig på att lägga till din enhet fler gånger. Uppenbart är att den är online, så det blir bara fel om du ger dig på denna process fler gånger.
Svårt på distans att säga vad som går fel, men som sagt, vad ser du under menyn "Hantera Platser" när du använder webbläsaren och loggar in på ditt live-konto?
fletch
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Kinna

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by fletch »

Detta ser jag. Och jag antar att det är den. Men om jag klickar på activate så ska jag skriva vad den heter och godkänna den så kommer jag tillbaka till start sidan. Och den blir inte tillagd.
Attachments
Screenshot_20191208-195508_Chrome.jpg
Screenshot_20191208-195508_Chrome.jpg (352.37 KiB) Viewed 6780 times
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by etompau »

Du använder samma login (användarnamn/lösenord) på webben som i appen, alltså du har bara ett konto på Live?!
Testa med att rensa cache-minnet i webbläsare, hjälper inte det, får nog supporten försöka reda ut detta.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by etompau »

Hur gick det med ditt registreringsproblem?
För andra som kanske råkar ut för ett liknande fel är det värdefullt att veta hur man kan fixa felet.
herman
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Kan inte registrera Znet lite v2

Post by herman »

Jag har exakt samma problem med min sprillans nya Znet lite v2. Det löste sig genom att kontakta support.
Post Reply