Garageport styring

Moderator: Telldus

petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by petzno »

MrXs wrote:
petzno wrote:Kan noen bekrefte at ITL-1000 fungerer med Tellstick Net?
Den fungerar med Net, jag har ITL-1000 med en Tellstick Net.
Perfekt! Prøver å finne en plass å kjøpe den til en fornuftig pris nå, det er ikke lett!
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Garageport styring

Post by jorang »

Kun Bauhaus i Norge mener jeg
______________________________
Mvh/ BR JoranG
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by petzno »

Vet du pris og om de sender på postordre?
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Garageport styring

Post by jorang »

petzno wrote:Vet du pris og om de sender på postordre?
Mener prisen var ca 280 pr stk. Ikke postordre - fikk en bekjent til å kjøpe for meg og sende i post.

En tysk nettbutikk selger denne til 21.87 EUR inkl 19% mva. Vet ikke hvordan dette blir med frakt, mva og tollavgifter, men nettoprisen og fraktprisen finner du vel ved å "starte kjøpet" i nettbutikken.

Du finner den her: http://www.hans-hats.de/advanced_search ... d=&x=4&y=5
______________________________
Mvh/ BR JoranG
ksm3036
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by ksm3036 »

jorang wrote:
Olsok wrote:Hei, jeg har bestilt en slik som dette:"Wireless Rele Mottager WRR-1 Nexa Pro 433". Setter den opp med 1 sekunds intervall. Håper det løser saken.
Denne bryter 220V Ac . Styringen til min garageport er 24V Dc så jeg kunne ikke brukt denne. Har kjøpt Intertecno sin som linkes til over (ITL-1000 som er potensialfri)
Vet det er en gammel tråd, men for andre som søker opp info om WRR-1, så er det jorang skriver feil.
WRR-1 har også et potensial fritt relé, akkurat som ITL-1000. Jeg kjøpte en Nexa WRR-1 i dag og koblet opp til trykknapp ledningen på garasjeportåpneren, og koblet trykknappen til nexa'n. Kan altså både bruke fjernkontroll og trykknapp.

Mtp fjernkontroll så bruker jeg en Intertechno selvlærende fjernkontroll til Nexa releet. Som man også kan lese andre steder, så ser det ut til at disse enhetene bruker akkurat samme protokoll.
Litt morsomt er det dog at min nye Nexa LKCT-614 ikke fungerer den fungerer heller ikke mot annen dimmer, så muligens feil på den.
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by petzno »

Koblet i går denne for styring av min garasjeport, fungerer utmerket sammen med en Nexa LMST-606 magnetkontakt hvor jeg kan se status på min port i Live. Tenker også å legge inn en Event eller bruke Tasker slik at jeg kan få melding om porten står åpen i mer enn f.eks. 5 minutter.
gothr2
Posts: 33
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by gothr2 »

Hej! Har en garagemotor som heter Marantec 250.
Funderar på om nån pryl kan styra den.
Finns ingång för invändig knapp som jag inte använder.
Fjärrkontrollerna använder 868mhz.
tomm
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by tomm »

petzno wrote:Koblet i går denne for styring av min garasjeport, fungerer utmerket sammen med en Nexa LMST-606 magnetkontakt hvor jeg kan se status på min port i Live. Tenker også å legge inn en Event eller bruke Tasker slik at jeg kan få melding om porten står åpen i mer enn f.eks. 5 minutter.
Denne er helt genial som rele. Kan velge om du ønsker den skal bare slå inn i ett sekund eller veksle fast mellom NO C NC. Lagt inn i Telldus Live som CoCo self learning.
TelldusNee
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by TelldusNee »

ksm3036 wrote: Vet det er en gammel tråd, men for andre som søker opp info om WRR-1, så er det jorang skriver feil.
WRR-1 har også et potensial fritt relé, akkurat som ITL-1000. Jeg kjøpte en Nexa WRR-1 i dag og koblet opp til trykknapp ledningen på garasjeportåpneren, og koblet trykknappen til nexa'n. Kan altså både bruke fjernkontroll og trykknapp.
ksm3036, jeg er ute etter akkurat samme løsning som du skisserer. Men kan du forklare litt mer detaljert hvordan du koblet, og hvilke terminaler du mener gir en potensialfri kontakt? Driver du WRR-1'en med 230V? Jeg vil helst ikke kjøre 230V inn i garasjeportåpneren...
erikrh
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by erikrh »

tomm wrote:
petzno wrote:Koblet i går denne for styring av min garasjeport, fungerer utmerket sammen med en Nexa LMST-606 magnetkontakt hvor jeg kan se status på min port i Live. Tenker også å legge inn en Event eller bruke Tasker slik at jeg kan få melding om porten står åpen i mer enn f.eks. 5 minutter.
Denne er helt genial som rele. Kan velge om du ønsker den skal bare slå inn i ett sekund eller veksle fast mellom NO C NC. Lagt inn i Telldus Live som CoCo self learning.

Hi Tomm
Do you have a picture of how you connected it to the garagedoor opener? No / CON / ON
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by petzno »

Depends on your opener, but normally you want to connect NO (connects by closing contact).
erikrh
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by erikrh »

petzno wrote:Depends on your opener, but normally you want to connect NO (connects by closing contact).
And the other wire to?
simonbove
Posts: 109
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by simonbove »

erikrh wrote:
petzno wrote:Depends on your opener, but normally you want to connect NO (connects by closing contact).
And the other wire to?
to current, aka C.

Image

Remember most garageports will only function with a momentary switch, but try until you find something which is working with your system ☺
erikrh
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by erikrh »

erikrh wrote:
tomm wrote:
petzno wrote:Koblet i går denne for styring av min garasjeport, fungerer utmerket sammen med en Nexa LMST-606 magnetkontakt hvor jeg kan se status på min port i Live. Tenker også å legge inn en Event eller bruke Tasker slik at jeg kan få melding om porten står åpen i mer enn f.eks. 5 minutter.
Denne er helt genial som rele. Kan velge om du ønsker den skal bare slå inn i ett sekund eller veksle fast mellom NO C NC. Lagt inn i Telldus Live som CoCo self learning.

Hi Tomm
Do you have a picture of how you connected it to the garagedoor opener? No / CON / ON
How to get it to strike just for a second?
arneolav
Posts: 281
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Garageport styring

Post by arneolav »

Post Reply