Proove 310001

Moderator: Telldus

Post Reply
JustinCase
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Proove 310001

Post by JustinCase »

Jag har problem med att få fjärrströmbrytare Proove 310001 att fungera som jag tänkt. Har köpt dessa på Kjell & Co med artikelnummer 50217. Det verkar som det går bra att lära upp enheten men det enda som fungerar är off-funktionen, on- och absolutdimning har jag inte lyckats med. Har ni stöd för dessa?

/Mats
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Proove 310001

Post by micke.prag »

Absolutdimning fungerar tyvärr inte med dessa mottagare. Ställ istället in dom som icke dimmer så kommer "on" att skicka korrekt signal.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Jbravo
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Proove 310001

Post by Jbravo »

Hej,

Jag har lite problem med self-learning med denna dimmer (Proove 310001).

Self-learning fungerar fint med den medföljande fjärren, får det dock inte att fungera med en äldre Nexa fjärr (code-switch), eller Tellsticken...Notera att den medföljande fjärren även fungerar till mina gamla Nexa, Proove mottagare.

Testade att ändra fjärrkontrollskoden i konfigurationen till lite olika värden, när jag satte den på 16650 funkade self-learning även från Tellsticken. Och det gick även att kontrollera mottagaren. För vissa andra fjärrkontrollskode så verkade self-learning fungera, men det gick inte att kontrollera mottagaren.

Har dessa mottagare inte stöd för alla fjärrkontrollskoder?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Proove 310001

Post by micke.prag »

Det verkar endast som jämna fjärrkontrollskoder fungerar. Varför det är så vet vi tyvärr inte.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Post Reply