Samsung Navibot

Moderator: Telldus

Post Reply
JonasG
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Samsung Navibot

Post by JonasG »

Vet någon om det vore möjligt att styra en Samsung Navibot (robotdammsugare) via Tellsticken? Visserligen går det att sätta den på timer hemma, men det vore intressant att kunna starta den / stoppa den på distans. :)

/ Jonas
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Samsung Navibot

Post by micke.prag »

Är det RF? 433 MHz?
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
JonasG
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Samsung Navibot

Post by JonasG »

Hej,

Jag måste nog maila Samsung och fråga. Har läst igenom både manualen och alla märkningar både på fjärren och själva dammsugaren men hittar inte några uppgifter om frekvens eller vad för sätt den styrs på. RF är jag nästintill säker på då fjärren fungerar trots att jag håller för den. Om någon annan vet hur de här styrs får ni gärna svara, men ska se vad Samsung säger...
hekj
Posts: 992
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Stockholm
Contact:

Re: Samsung Navibot

Post by hekj »

JonasG wrote:Jag måste nog maila Samsung och fråga. Har läst igenom både manualen och alla märkningar både på fjärren och själva dammsugaren men hittar inte några uppgifter om frekvens eller vad för sätt den styrs på. RF är jag nästintill säker på då fjärren fungerar trots att jag håller för den. Om någon annan vet hur de här styrs får ni gärna svara, men ska se vad Samsung säger...
Hittade nedanstående på sid 25 i manualen:
http://downloadcenter.samsung.com/conte ... 00518G.pdf

About the IrDA sensor.
• The infrared signal transmission may not be smooth in locations exposed to halogen lamps or in outdoor locations.
• Robotic vacuum cleaner uses 3 types of infrared devices and a device may not work in front of another device with a higher priority.
• When using the robotic vacuum cleaner in a small location or at a close distance, it may malfunction due to interference of the infrared signals.
• If more than one robotic vacuum is used simultaneously, they may malfunction due to interference of the infrared signals.

Infrared Signal Priority:
Remote Control > VIRTUAL GUARD > Charger

/Henrik
Post Reply