Fungerar tellstick med min DIR 655 Router

Moderator: Telldus

Post Reply
Tobbis
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Fungerar tellstick med min DIR 655 Router

Post by Tobbis »

Hej jag funderade först på att koppla min tellstick som jag ännu inte köpt till min HTPC men sen började jag fundera ifall det inte är så att den kommer fungera lika bra direkt i min router som är en DIR 655 och har USB anslutning.

Vad är det som gör att Dovado 4GR nämns som router alternativet vad har den som andra routrar inte har förutom usb ingång förstås.

Varför jag vill använda routern är för att htpc:n ju kommer vara av titt som tätt eller åtminstone i standby läge ibland och då antar jag att tellsticken inte fungerar?
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Fungerar tellstick med min DIR 655 Router

Post by micke.prag »

TellStick fungerar inte självstående i en D-Link router. Anledningen att det fungerar i en Dovado router är för att den innehåller vår programvara som standard.
Utan programvaran kan routern inte använda TellStick.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
Tobbis
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fungerar tellstick med min DIR 655 Router

Post by Tobbis »

Ok, funderade på en lösning som kunde fungera med min router men det går alltså inte. man måste alltså köra via en server om man inte har er Router eller finns det något annat sätt?
Jaxån
Posts: 199
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fungerar tellstick med min DIR 655 Router

Post by Jaxån »

Det går inte att byta ut firm-ware i DIR 655 mot någon annan?
OpenWRT går att lägga till egna moduler/program. Det finns många liknande firmware, med lite annan funktion. Dessutom får man då IPv6 :)
Post Reply