Plugin Home kit

Moderator: Telldus

Post Reply
NiMi

Plugin Home kit

Post by NiMi » Thu Jan 18, 2018 11:08 am

Hi everyone!

I can't manage to get the home kit plugin to work.

I have installed it and so far so good!
But when i try to add my tellstick Znet v1 to home kit network it does not connect.
I am prompted to enter the code but after that it only says connecting.. any ideas?

moziz

Re: Plugin Home kit

Post by moziz » Wed Aug 01, 2018 2:53 pm

jag har samma bekymmer. Har du hittat någon lösning?

NiMi

Post by NiMi » Wed Aug 22, 2018 3:12 pm

Nej och inget livstecken från telldus heller...

Jhjelmqvist

Post by Jhjelmqvist » Fri Sep 28, 2018 10:51 am

Första gången jag försökte så fick jag upp min Tellstick i listan över enheter att lägga till i Homekit.
Jag fick ett meddelande i Homekit om att tillbehöret (Tellstick) inte var auktoriserat men att jag kunde testa att lägga till ändå.
Gjorde jag det så fick jag ett ny felmeddelande om att tillbehöret inte gick att lägga till ...

Försöker jag igen så händer ingenting. När koden scannats så står den bara och tuggar. Det spelar ingen roll om jag installerar om pluginen eller försöker med en annan IOS-enhet. Någonstans finns det kvar information från tidigare försök. Det är samma Homekit-kod som pluginen visar även om man ominstallerat den.

Supporten var ganska ovilliga att undersöka saken, men efter ett par mail så fick jag ändå hjälp av dem att "nollställa" pluginen i min Tellstick. (fråga mig inte hur).
Efter det så var det en ny Homekit-kod som visades och Homekit-appen scannade den och hittade tillbehöret.
Däremot så blev det samma fel igen som vid första försöket: ej auktoriserat och kunde inte lägga till.

Men det känns ändå som ett litet steg framåt och att det i detta kanske finns en ledtråd till vad som gör att det inte går?

Telldus support själva säger att de inte kan återskapa problemet. Mao, det fungerar för dem och därmed borde man rimligen kunna felsöka det hela? Finns det inga loggar eller liknande man kan titta på?

Riktigt stöd för Homekit och övriga plugins som Philips Hue, skulle höja värdet på Telldus något enormt så jag förstår inte varför man inte lägger ner mer energi på detta?

Post Reply