Ny NEXA an-179 z-wave

Moderator: Telldus

Post Reply
dabsi
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Ny NEXA an-179 z-wave

Post by dabsi »

Noen som har erfaring med nexa an-179? Jeg tenkte å bruke den til åpne/lukke trigging av garasjeport men er usikker på om den er todelt slik at jeg kan ha en strømløs krets på trigginga og koble på 230v for drift av enheten.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Ny NEXA an-179 z-wave

Post by etompau »

Uklar beskrivning. Er din tanke at den ska koblas till garasjeportstyrningens knappingang?
S1/S2 på an-179 er inganger, ikke udganger.
dabsi
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny NEXA an-179 z-wave

Post by dabsi »

etompau wrote:Uklar beskrivning. Er din tanke at den ska koblas till garasjeportstyrningens knappingang?
S1/S2 på an-179 er inganger, ikke udganger.
Beklager uklar beskrivelse. Jeg forsket litt videre på Nexa an-179 og fant ut ved bruk av voltometer at Utgang NI og LS kan brukes til trigging direkte inn i triggingbaserte garasjeporter.
Jeg koblet på driverstrøm på N og L og denne strømmen går ikke videre til IN og LS. Om Man vil ha en egen knapp til trigging av selve an-179 så er det kontakt til det der. Det eneste problemet med denne enheten er at den ikke er "beregnet" til denne slags bruk så man må legge inn en AUTO off funksjon i Telldus live slik at den ikke låser seg i "lukket" trigg da det ikke vil gå and å trigge ved manuell bryter. :mrgreen:
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Ny NEXA an-179 z-wave

Post by etompau »

Måske ska du kige på Nexa WRR-1, 433 MHz-mottagare med reläudgang og timerfunktion.
Post Reply