iPhone och Push Notifications (magnetkontakt)

Moderator: Telldus

Post Reply
hakan.andersson
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

iPhone och Push Notifications (magnetkontakt)

Post by hakan.andersson »

Hej,
Har precis köpt en magnetkontakt ( Telldus Magnetic Door & Window Sensor) som jag anslutit till Tellstick Net.
När jag konfigurerar Trigger lägger jag till magnetkontakten (på) ska trigga en push notification.
Detta fungerar till min frus Iphone6s men inte min Iphone6 - finns det några kända problem med detta i iPhone 6?
Min fru har bara Telldus Live! och jag kör HEM (av mangeroald) och Telldus Live!. Jag har provat att avinstallera HEM (i fall två appar inte kan samexistera utan att vissa funktioner slutar fungera) men jag får fortfarande inga notifications. (och ja, notifieringar är tillåtna i mobilen).

Någon som förstår vad jag gör för fel?

Tack!
Håkan

**************************************************************************************************************************************************************
I dag när jag gör om allt återfinner jag min mobil 2 ggr under actions/phone. ett med ID 611xx och ett med ID 1421xx (ersätter ngåra värden med xx om det skulle utgöra någon säkerhetsrisk att avslöja hela ID't). 1421xx är nytt för mig och det fungerar att använda med push notiser - vad kommer det ifrån och varför har jag två val för samma mobil?

Tack
//Håkan
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: iPhone och Push Notifications (magnetkontakt)

Post by etompau »

ID-numret läggs till när appen startar och den skickar över "Token". Något har gått fel med dina telefoner.
Vill du har bort det icke fungerande ID:et får du kontakta Telldsu support.
http://support.telldus.com/
Post Reply