Inspiration :)

Moderator: Telldus

Post Reply
jonken
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Inspiration :)

Post by jonken »

Hej, jag är en utvecklare in BI verktyget QlikView. Jag har testat Telldus ganska länge nu och är nöjd!
Här kommer lite inspiration vad man kan använda datat till :)
Image
Last edited by jonken on Thu Mar 16, 2017 2:41 pm, edited 1 time in total.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Inspiration :)

Post by etompau »

Ser ju fint ut. Är inte QlikView ett program som riktar sig mot företag etc och som används som ett beslutshjälpmedel?
Är det något som en vanlig privatperson kan ladda ner och på ett enkelt sätt integrera mot Telldus Live?
jonken
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inspiration :)

Post by jonken »

etompau wrote:Ser ju fint ut. Är inte QlikView ett program som riktar sig mot företag etc och som används som ett beslutshjälpmedel?
Är det något som en vanlig privatperson kan ladda ner och på ett enkelt sätt integrera mot Telldus Live?
Tjena och tack :), ja i det stora med serverlösningar i organisationen så är det företagsanpassat, men det finns även "personal" edition, vilket är gratis och kan enbart användas för dig själv.

http://www.qlik.com/us/try-or-buy/download-qlikview

För denna lösning har jag använt mig av exportfunktionen av sensorerna till CSV för vidare inläsning till QlikView.
Om någon från Telldus läser detta är jag mycket intresserad av att göra en permanent lösning via ODBC eller någon annan lösning istället för Exportfunktionen.
Toson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inspiration :)

Post by Toson »

Jaha, och hur gör en som knappt hittar Entertangenten???
//T
Post Reply