Soluppgång/nedgång tider fel

Moderator: Telldus

Post Reply
joax
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Soluppgång/nedgång tider fel

Post by joax »

Hej,

Plötsligt har schemaläggaren börjat tända och släcka lampor hemma på konstiga tider.
När jag kollade tiderna i schemaläggaren så tycker den till att börja med att solen (finns i mellansverige) går upp kl 07:19 och ner 14:55. Detta var förskjutet en timme.
Ändrade time zone inställningen i min location (var inställd på att automatiskt känna av men ställde om till Stockholm (+1h)) och då ser tiderna bra ut.

Om jag går in i schemaläggaren och hovrar över en action (skall tända en lampa kl 05:50) så står det i pop up texten att "On 05:50. Next time will be 06:50". Motsvarande när jag går på tiden när lampan skall släckas (15 minuter efter soluppgång -> 08:34) står det "Off 08:34. Next time will be 07:34".
Vad är det för fel? Den ena tiden (på) är en timme senare och den andra tiden (av) är en timme senare än definierat ...
Problemet började härom dagen, har fungerat bra tidigare.

Kan inte tänka mig att browserna har med saken att göra men kör firefox 50.1.0 på Windows 10.
Kör en TellStick Net v4.
joax
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Soluppgång/nedgång tider fel

Post by joax »

Var fler väldigt konstiga tidssättningar på händelser som var flera timmar fel.
Verkar ha löst sig efter att jag via webinterfacet gick in och "sparade om" inställningarna. Något strul i telldus databas?
Post Reply