Live schemaläggning fungerar kasst med grupper

Moderator: Telldus

Post Reply
Hotspur
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Live schemaläggning fungerar kasst med grupper

Post by Hotspur »

Tellstick Net V2 "åtgärdad"

Jag har samlat alla mina fönsterlampor i en grupp som tänds och släcks vid solupp-och nedgång.
Nästan varenda dag så missar den att tända nån av dem och jag var en sekund från att slänga skiten i väggen när jag insåg problemet/lösningen.

Eftersom jag har haft dessa problem har jag ställt in gurppen "Fönsterlampor" att skicka signalen 5ggr för att vara säker på funktion.
Men när jag tittar på enhetshistoriken på de individuella enheterna så får de bara signalen en gång oavsett hur många repetitioner jag ställt in på Gruppenheten.
Inte heller själva gruppenheten får mer än en signal oavsett inställt antal repetitioner.

Detta är en klar bugg, någon annan som har/sett samma problem?

Jag har nu slängt allt vad schemaläggning och grupper heter och kör på events med enskilda enheter som fungerar klockrent med 5 repetitioner.

Men jag ser gärna att detta fixas då grupper är lättare att hantera!
Masonit
Posts: 79
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Live schemaläggning fungerar kasst med grupper

Post by Masonit »

Istället för grupp så kan du utnyttja möjligheten att varje brytare kan hålla flera koder. T ex kan du skapa en enhet som heter Fönsterlampor. Dess kod lär du upp på alla brytare som styr dina fönsterlampor. Då behöver du bara skicka en kod för att tända alla. Samt kan repetera vilket för mig funkar på enskilda brytare. (Har inte testat grupp)

\Masonit
consensus
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Live schemaläggning fungerar kasst med grupper

Post by consensus »

Samma här. Min Net V2 är också lagad, fungerar numera klockrent med enstaka enheter. Men med flera i grupp så kajkar någon enhet ofta ut. Och det blir inte bättre av att köra "repeat" på schemaläggaren. Jag har ställt in omsändning x10 och det strular likförbaskat.

Grupperna verkar ställa till det med sändningen av de enskilda telegrammen. Ligger de för tätt efter varandra månntro när det görs grupputsändning?

Vet någon om Telldus tittar på detta problem?
Post Reply