Hittar inte Capidi termometer

Moderator: Telldus

Post Reply
Tobias84
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Hittar inte Capidi termometer

Post by Tobias84 »

Min Capidi jag hade lade av så köpte en ny, men min TellNet hittar den inte, den dyker inte upp bland sensorer så jag kan lägga till den, den gamla som inte fungerar ligger kvar i listan men kan inte få till min nya, hur gör jag då?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Hittar inte Capidi termometer

Post by etompau »

Inte mycket du kan göra. Termometrar dyker automatiskt upp i listan när signalen tas emot av Tellstick:en.
Testa med att lägga den kloss intill din Tellstick och se om du får in signalen.

Den gamla sensorns försvinner automatiskt från listan efter några dagar.
Tobias84
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hittar inte Capidi termometer

Post by Tobias84 »

Dom har legat bredvid varandra i typ 30min nu, har inte dykt upp ännu. Har även testat starta om min tellstick. Den blinkar inte ens blått som den brukar blinka då och då. Vet ej varför den inte gör det heller.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Hittar inte Capidi termometer

Post by etompau »

Något är trasigt. Har du en vanlig fjärrkontroll så kan du testa och se om du får blått blink i din Tellstick när du trycker på någon knapp.
Tobias84
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Hittar inte Capidi termometer

Post by Tobias84 »

Jag kör endast termometer med tellstick då jag inte hittat någon termometer till z-wave som jag kör på allt annat. Den gamla capidi har lagt av iaf för den har ingen kontakt med huvudenheten rätt så jag byter batterier.

EDIT Jag kör 1 strömbrytare på tellstick och den fungerar, kan tända och släcka lampan via dator/mobil så tellstick fungerar.
Post Reply