Logga och se statistik! web + app. Inget abonnemang krävs!

Moderator: Telldus

Post Reply
sillfejs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Logga och se statistik! web + app. Inget abonnemang krävs!

Post by sillfejs »

Weio - Nu är statistik för de senaste dygnet tillgängligt för alla användare, inget abonnemang krävs!

Både app och web är uppdaterade för att hantera detta. https://play.google.com/store/apps/details?id=weio.weio, https://www.weio.do.

Anslut ditt telldussystem till Weio, tagga varje pryl tex. ”on/off switch”, därefter loggas varje händelse och visas för dig i form av grafer och värden.

Några egenskaper - web:
- En instrumentpanel med jämförelse över dagens och gårdagens förbrukning, dag för dag för senaste veckan, samt valfria prylar.
- Av/på/dim kontroller.
- Ställa in förbrukning för de prylar som inte har inbyggd mätare och systemet räknar ut förbrukning över tid.
- Skapa virtuella prylar och ange förbrukning för saker som är på hela tiden, tex kylsåp.
- Jämför två olika prylar.
- Grafer med linjer visas för sensorer med fler värden, för av- och på sensorer visas istället staplar över de mest frekventa tiderna för vald period.
- Responsivt gränsnitt, funkar både på dator och mobil.

Android
- I stort samma egenskaper som ovan.

Statistik över det senaste dygnet är kostnadsfritt, vill du ser statistik över en längre period krävs abonnemang där första månaden är en gratis testperiod(Betalningen hanteras antingen genom Google play eller för web via Braintree/paypal).

Välkomna till https://www.weio.do, eller https://play.google.com/store/apps/details?id=weio.weio.

//Weio

Android
Image
Web
Jämför olika prylar.
Image
"Virtuell pryl", för att simulera förbrukningen/kostad osv. hos en pryl som inte är uppkopplad.
Image
Last edited by sillfejs on Sun Mar 05, 2017 9:57 am, edited 2 times in total.
jonasmj
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by jonasmj »

Ser kanon ut! Har saknat loggningsfunktion länge.
Har du planer på att låta soteringen av grafer etc göras av användare? Skulle vilja ha energi längst ner (då jag i dagsläget inte loggar det)
sillfejs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by sillfejs »

jonasmj wrote:Ser kanon ut! Har saknat loggningsfunktion länge.
Har du planer på att låta soteringen av grafer etc göras av användare? Skulle vilja ha energi längst ner (då jag i dagsläget inte loggar det)
Kul att du gillar utseendet! Tänker du på de "summerande" graferna högst upp, dvs dagens och gårdagens jämförelse och dag för dag? Jag har planer på att man ska kunna dölja dem, som att minimera ett fönster i windows ungefär.

Jag har inte någon funktion för att sortera prylarna på att-göra listan, man kan ju alltid välja att ta bort dem från dashboarden, men jag ska fundera på om och hur det skulle kunna lösas.

På att-göra listan finns, förutom att man ska kunna dölja de jämförande graferna, stöd för ip-kameror.
Xider38
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by Xider38 »

Hejsan
jag har skapat ett konto, men jag kan inte logga in igen.
sillfejs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by sillfejs »

Xider38 wrote:Hejsan
jag har skapat ett konto, men jag kan inte logga in igen.
Hej, länken till att återställa lösenord har fallit bort. http://www.weio.do/reset Prova att återställa ditt lösenord!
NuTTe
Posts: 100
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by NuTTe »

Jag har en plan angående "loggningen", kontakta gärna mig på daniel@hoysson.se
hokanp
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by hokanp »

Hej
Har rätt många prylar i mitt system, både 866 och 433.
Några frågor.
Kan man bestämma vilka enheter/sensorer som loggas hos dig, en del saker sköter man med app?
Kan man få ut rådata på t.ex. temp i tabulerat format?
Kan du logga en On/Off enhet i tid?
Vilka egna möjligheter till inställningar finns det?
Kostnaden är låg.
Mvh
Xider38
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by Xider38 »

Hejsan igen !!
Jag kan fortfarande inte logga in, trots återställning av lösenord.
Mvh
Andreas
sillfejs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by sillfejs »

Xider38 wrote:Hejsan igen !!
Jag kan fortfarande inte logga in, trots återställning av lösenord.
Mvh
Andreas
Ursäkta sent svar! Jag fick inget mail om att tråden hade ett nytt inlägg.

Jag undersökte problemet, och det verkade vara ett problem med stora och små bokstäver i användarnamnet. Jag försökte skicka ett PM, eftersom det inte gick så håller jag mig borta från detaljerna som rör din email.

En uppdateringen håller på att rinna igenom och du bör kunna logga in ungefär nu! :)
sillfejs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by sillfejs »

jonasmj wrote:Ser kanon ut! Har saknat loggningsfunktion länge.
Har du planer på att låta soteringen av grafer etc göras av användare? Skulle vilja ha energi längst ner (då jag i dagsläget inte loggar det)
Nu går det att dölja summa/grafer för alla enheter samt att dölja kontroll/värde på enheter, inställningen finns under "account settings".
Xider38
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by Xider38 »

Nu funkar det . Tackar så mycket
Dmg
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by Dmg »

Hej, hur aktiverar man trial-perioden samt kan man betala via välkänd betalningsförmedlare a'la paypal, Swish etc?
sillfejs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga allt och se statistik - www.weio.do

Post by sillfejs »

Dmg wrote:Hej, hur aktiverar man trial-perioden samt kan man betala via välkänd betalningsförmedlare a'la paypal, Swish etc?
Hej!

Trialperioden startar när du startar ett abonnemang, första månaden görs ingen betalning.

Jag har Braintree som förmedlare av betalning, de ägs numera av Paypal, och har en rad kända kunder som Airbnb och Uber. Braintree erbjuder nämligen en tjänst där man kan ha samma betalningsförmedlare oavsett plattform, web Android Ios mm. Om du inte känner dig trygg med att betala med betalkort så kommer den vanliga paypalknappen dyka upp om någon vecka eller så.
sillfejs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga och se statistik - www.weio.do + android

Post by sillfejs »

Bumpar tråden för att annonsera att det nu finns en app för android: https://play.google.com/store/apps/details?id=weio.weio
sillfejs
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Logga och se statistik - www.weio.do + android

Post by sillfejs »

sillfejs wrote:Bumpar tråden för att annonsera att det nu finns en app för android: https://play.google.com/store/apps/details?id=weio.weio
Jag bumpar igen med anledning av ändrade villkor för användare. Nu är gratis att se statistik över det senaste dygnet!
Post Reply