Officiell status för Znet Lite V2 ?

Moderator: Telldus

Post Reply
Kalarne
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Officiell status för Znet Lite V2 ?

Post by Kalarne »

Som många andra här på forumet har jag problem med 433MHz-enheter anslutna till Znet Lite V2.
Har skickat in två felanmälningar, men mötts av tystnad.

Kanske det finns någonstans, men jag har inte sett något som helst officiellt utlåtande om detta problem från Telldus, vilket jag tycker är illa! Tillsammans har vi användare säkert lagt ner många hundra timmar med att försöka få våra 433 MHz-enheter att fungera. Jag tycker Telldus kunnat hantera informationen kring detta problem mycket bättre. Eller skall vi som kunder vara formella och rapportera våra problem till Clas Ohlson, Netonnet m.fl. där vi inhandlat utrustningen?

Gillar annars Telldus produkter skarpt och företagets filosofi med öppna gränssnitt.

Är ivrig med att fortsätta med mina hemautomationsprojekt kring fjärrövervakning, styrning av termostatventiler (Danfoss LC), fjärrstyrning av bergvärmepump mm.
Frasse
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Officiell status för Znet Lite V2 ?

Post by Frasse »

Du skriver att du har problem med 433, har du provat hur det fungerar med Z-wave? Eller kör du bara med 433?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Officiell status för Znet Lite V2 ?

Post by etompau »

Har du kollat ev. spammappar efter svar eller följt länken i dina supportärende?
Vad jag har förstått är det ett komponentfel i en del av enheterna. De kunder som har skickat in sina enheter har fått enheterna reparerade med gott resultat.
Kalarne
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Officiell status för Znet Lite V2 ?

Post by Kalarne »

Fick inget mail som svar på mitt supportärende, utan endast ett "Tack ...". Utgick från att det skulle komma ett mail. Har alltså inget nummer att referera till.

Har två geografiskt olika installationer. En med Tellstick Net/Znet Lite V1 och en med Znet Lite V1. Blandat Zwave och 433Mhz. Skulle naturligtvis helst köra Zwave rakt igenom, men det är en prisfråga och så vill jag använda de enheter jag redan har.
Frasse
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Officiell status för Znet Lite V2 ?

Post by Frasse »

De vet nog inte riktigt hur de ska hantera alla klagomål just nu, det måste vara en hel del. När de vet det så återkommer de säkert till dig. Jag väntar också på feedback vad jag ska göra med mina 2 znet lite V2 som inte fungerar.(dålig räckvidd)
Kalarne
Posts: 26
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Officiell status för Znet Lite V2 ?

Post by Kalarne »

Ser att jag fått ett svar i form av en följdfråga. Så jag har tydligen en dialog i gång. Bra!

Vid supportärenden i början på året fick jag mail om att de svarat mig. Så icke nu.
Chrichton
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Officiell status för Znet Lite V2 ?

Post by Chrichton »

Hade också problem med Znet Lite V2 ( kort räckvid),fick nån dag efter att jag öppnad ett ärende att jag skulle skicka in den.De fixade min med vändande post och fick även ett mejl om att det var fixat.
Nu fungerar det som jag hade förväntat mig.
Tycker att Telldus har jobbat snabbt och bra med problemet
Post Reply