Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Moderator: Telldus

Stimo
Posts: 24
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by Stimo »

Är de alla Znet Lite V2 som har de felande komponenterna. Om jag köper en imorgon så bör man kunna räkna med att den fungerar eller kan de vara en felaktig? Någon som vet om alla felaktiga är återkallade?
Palle
Posts: 72
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Blekinge

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by Palle »

Någon som vet var man kan köpa en fungerande V2?
cullberg
Posts: 3
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by cullberg »

Skickade in min i tisdags och fick tillbaka den idag. Snabb och bra service. Nu fungerar det mycket bättre =) :wave:
snej81
Posts: 84
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by snej81 »

De byter ut kristallen till 433-tranceivern, har tydligen att göra med frekvensen som enheten kör på.
snej81
Posts: 84
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by snej81 »

Har fått tillbaka min Znet V2 från Telldus och den fungerar perfekt nu :clap:
eb#1
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by eb#1 »

Har också fått tillbaks min och den fungerar mycket bättre. Mottagningen är dock fortfarande sämre än på min gamla duo, det är ett antal termometrar som znet inte hittar.
MatsP
Posts: 15
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by MatsP »

Hade också först problem att få in mina sensorer men efter lite trixande med kanalerna på sensorerna är alla nu inlagda. Har också fått min znet v2 utbytt.
eb#1
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by eb#1 »

Tack, det tänkte jag inte på, ska prova att ställa om kanalerna på dem den inte hittar. Vill minnas att det hjälpte på någon som duon inte hittade i början. :)
Jazzselect
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by Jazzselect »

Vågar man köpa en V2 i butik utan att vara tvungen att skicka in den igen direkt?
snej81
Posts: 84
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by snej81 »

Jazzselect wrote:Vågar man köpa en V2 i butik utan att vara tvungen att skicka in den igen direkt?
Jag hade mailat Telldus och frågat, de är nog angelägna om att få ordning på ev. felaktiga enheter som funnits ute.
Jazzselect
Posts: 5
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by Jazzselect »

Mejlat och fått svar. Verkar som att dom återkallat alla V2 ute i butik och det dyker snart upp nya på webshopen
snej81
Posts: 84
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by snej81 »

Jazzselect wrote:Mejlat och fått svar. Verkar som att dom återkallat alla V2 ute i butik och det dyker snart upp nya på webshopen
Bra, det enda rätta att göra. Telldus rykte som företag hänger på att man löser ett sådant här omfattande kvalitetsproblem snabbt och snyggt, vilket jag tycker de har gjort. Alla företag har problem, det som gör att kunderna stannar kvar är helt enkelt hur problemet hanteras och hur kunderna bemöts.
drnashlenin
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by drnashlenin »

Jag köpte en fort den kom in så det måste varit första batchen. Blev kontaktad av supporten att min enhet måste in på lagning och det var precis som jag skulle skicka ett mail till Telldus och klaga på räckvidden. Bättre förekomma än förekommas..

Fick ett kuvert utskickat till mig och skickade in den för reparation och fick tillbaka den två dagar senare så det är väldigt snabb turnaroundtid, bra jobbat där.

Bättre räckvidd nu på 433 men jag har en nyinförskaffad Fibaro Zwave dörrsensor som jag inte kan få att ansluta. Den pairar helt enkelt inte. Nu kan jag för lite om znet så¨det kan vara ett kompabilitetsproblem men jag trodde alla znetgrejor funkar med varandra?

Sensorn är en Fibaro FGK-10X och man skall bara trycka 3 ggr på baksidan av sensorn för att paira. Det funkar inte även om jag sitter 50 cm från telldus znet lite v2 burken.
blackt
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by blackt »

Jag skickade oxå in min och fick tillbaka den blixtsnabbt, bra jobbat! Fick en ny istället för reparation pga av att den inte kunde garanteras att komma tillbaka före jul.
MEN nu tar den inte emot den aktiveringskod jag har på den nya???

Har mejlat och påtalat detta men de jobbar nog inte över helgen...

Förslag på lösning, någon? :wave:
blackt
Posts: 12
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Znet Lite V2 - någon som har kommit igång?

Post by blackt »

Nu fungerar allting sedan jag fick en ny enhet :-)
Dessutom klockrent och att ställa in allt igen gick som en dans. Funktionen "lär upp" fungerar utan problem på mina Nexa och Telldus runda pluggar.
Grym och snabb support må jag säga!
Post Reply