Fördröjning av signal

Moderator: Telldus

Post Reply
Nicke74
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Fördröjning av signal

Post by Nicke74 »

Jag har en sensor (Fibaro Wall Plug) som registrerar förbrukningen på en mediaspelare (Squeezebox). När sensorn går över ett visst värde (Watt) så skickas signal till en Nexa brytare att slå på förstärkaren. Problemet är att när jag byter låt så går förbrukningen ner en kort stund och förstärkaren stängs av för att sedan sättas på igen. Denna onödiga avstängning försökte jag få bort genom att bli Pro-användare och använda fördröjningsfunktionen och lägga den på ca120 sek . Grejen är den att om fördröjningen blivit triggad så stängs förstärkaren av även om förbrukningen på mediaspelaren gått upp igen. Vet ngn om denna funktion kan användas för mitt ändamål eller har ngn en annan idé ?
Mvh Niclas
moziz
Posts: 41
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Fördröjning av signal

Post by moziz »

Du får göra 2 event + att du skapar en ny enhet (som inte är något i verkligheten)

Ett som ser ut så här

Händelse 1 Trigger (din effekt du ska underskrida) Villkor (inget) Åtgärd (en ny enhet med för fördröjning X antal sekunder)
Händelse 2 Trigger (Den nya enheten) Villkor (effekten den ska va under) Åtgärd (Stänga av förstärkaren)
Post Reply