Telldus Tellstick lite + Fibaro smoke sensor

Moderator: Telldus

Post Reply
b3astie
Posts: 30
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Tellstick lite + Fibaro smoke sensor

Post by b3astie »

Jag har länge väntat på den här produkten och nu finns den, omvandlaren som funkar med både 433mhz-prylar och z-wave!

Men jag har en fråga om någon vet svar på den:

Om jag köper en Telldus Tellstick lite + en Fibaro smoke sensor. Kommer jag då kunna få meddelande till min telefon gratis om en brand eller liknande upptäcks av röksensorn om jag har allt kopplat till telldus live?

Skulle jag köpa fibaropaketet så får man ju meddelanden till sin telefon för alla event men hur är det med telldus? Jag är inte intresserad av att köpa pro-tjänsten för att det ska funka. Då köper jag hellre fibaropaketet.

Mvh Tommy
b3astie
Posts: 30
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Tellstick lite + Fibaro smoke sensor

Post by b3astie »

Inser nu att det är Znet Pro jag kommer vilja ha och får vänta ett tag till :( men svaret på min fråga kanske ändå går att svara på om samma gränssnitt är tänkt att användas?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Telldus Tellstick lite + Fibaro smoke sensor

Post by etompau »

Exakt hur gränssnittet kommer att se ut eller förändras kan nog bara Telldus ärligt svara på.
Du kan ju höra med dom.

Idag är SMS/mejl en funktion som kräver att ditt Live-konto uppgraderas till Pro-nivån, då också med en månatlig kostnad. Samma här, hur framtiden ser ut kan bara folket på Telldus ge ett bra svar på :)
b3astie
Posts: 30
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Tellstick lite + Fibaro smoke sensor

Post by b3astie »

Alright, tack igen :)
Post Reply