"Mina händelser" slutar trigga

Moderator: Telldus

Post Reply
stiffen72
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

"Mina händelser" slutar trigga

Post by stiffen72 »

Har under 1 års tid använt "Mina Händelser" för att sätta på/stänga av nexa-brytare baserat på temperatur över/under visst värde. Jag slår på när Temp<8 och stänger av när Temp>8.5.
Har fungerat väldigt bra. Jag har inte ändrat något i mina trig-event men helt plötsligt så avaktiveras inte nexa-brytaren trots att temperaturvärdet för triggning har passerats.
Brytaren aktiveras under 8 grader men sen slår den inte av över 8.5. Har provat att skapa nya events som ska stänga av över 10 grader men inte ens då händer något.
Om jag själv stänger av Nexabrytaren via Telldus Live-interfacet på webben, så stänger den av, så uppenbarligen är det inte fel på hårdvaran. Vet inte var jag ska fortsätta felsöka. ALla tips emottas tacksamt...
//Staffan
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: "Mina händelser" slutar trigga

Post by etompau »

Jag hade också en händelse som slutade att exekveras i förra veckan. Gick in och sparade händelsen en gång, sedan dess har det fungerat OK. Om du inte får snurr på det, och du inte heller ser i loggen att händelsen har utförts, så ta kontakt med Telldus, så kan dom titta på ditt konto/inställningar.
http://www.telldus.se/support/index
stiffen72
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: "Mina händelser" slutar trigga

Post by stiffen72 »

Och nu har jag provat att starta om min tellstick net genom att sms-resetta min Dovado router. Det verkar som det gjorde susen. So far so good...
Minglarn
Posts: 31
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: "Mina händelser" slutar trigga

Post by Minglarn »

Samma här. Har haft problem de senaste dagarna.

Fick det att fungera igen genom att inte använda mig av "grupper" ... Hade nämligen "utebelysning" som grupp och det fungerade inte, tänder nu varje lampa en och en...
Post Reply