Tellstick-appen funkar inte till Lollipop

Moderator: Telldus

Post Reply
b3astie
Posts: 30
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Tellstick-appen funkar inte till Lollipop

Post by b3astie »

Appen laddar men är helt tömd på devices efter att jag uppgraderade min Nexus 5 till Lollipop (5.0).har ni en uppdatering på gång eller? Just nu är appen helt obrukbar.
henrik.lundin
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick-appen funkar inte till Lollipop

Post by henrik.lundin »

Jag har liknande problem. När jag startar appen på min Nexus 5:a med Lollipop så får jag upp en blå skärm med texten "To start using Telldus Live! mobile you need to log in to your Telldus Live! account." See bifogad bild. Men det finns ingen möjlighet att göra något alls, varken logga in eller något annat.
Telldus.png
Telldus.png (63.87 KiB) Viewed 5911 times
b3astie
Posts: 30
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick-appen funkar inte till Lollipop

Post by b3astie »

Japp den där fick jag också när jag valde att logga ut i appen, nu går det inte ens att logga in igen.
henrik.lundin
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick-appen funkar inte till Lollipop

Post by henrik.lundin »

Just det, så var det för mig också, nu när du säger det.
b3astie
Posts: 30
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick-appen funkar inte till Lollipop

Post by b3astie »

Tråkigt att Telldus affärsmodell är att sälja dyr hårdvara och inte underhålla tillhörande mjukvara. Android L har funnits ute länge till utvecklare innan Google släppte den officiella 5.0 över Ota till alla. De borde med andra ord ha haft lika god tid på sig att uppdatera appen som alla andra företag för att slippa sådana här problem.
henrik.lundin
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick-appen funkar inte till Lollipop

Post by henrik.lundin »

Så här säger Telldus själva:
Vi försöker hitta en lösning på detta. Så länge kan vi tyvärr bara rekommendera en tredjepartsapp, t.ex. RemoteStick eller TelLIVE Remote Lite, http://telldus.com/thirdparty/index Dessa har också många fler funktioner än vår egen app.
Letalis
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Tellstick-appen funkar inte till Lollipop

Post by Letalis »

Jag får fel på ministro paketet.
Post Reply