Telldus Live pro

Moderator: Telldus

Post Reply
Discotime
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Gothenburg-Sweden

Telldus Live pro

Post by Discotime »

Hej.

Jag har precis uppgraderat till Telldus Live Pro för att kunna utnyttja alla saker i "event" fullt ut.

Det är dock en sak som jag inte riktigt förstår vad jag skall ha den till och det är: Add url action.

Är det någon som kan förklara på användningsområden. Jag testade och skrev Expressen.se
och trodde att den sidan skall öppna sig av min trigger, men det hände inget alls...

Hälsningar
Mikael
Attachments
2014-02-25_20-02-55.jpg
2014-02-25_20-02-55.jpg (24.26 KiB) Viewed 7250 times
M203
Posts: 51
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live pro

Post by M203 »

Discotime wrote:Hej.

Jag har precis uppgraderat till Telldus Live Pro för att kunna utnyttja alla saker i "event" fullt ut.

Det är dock en sak som jag inte riktigt förstår vad jag skall ha den till och det är: Add url action.

Är det någon som kan förklara på användningsområden. Jag testade och skrev Expressen.se
och trodde att den sidan skall öppna sig av min trigger, men det hände inget alls...

Hälsningar
Mikael
Jag använder mina autoremote http adresser (Android app) vilket gör att jag kan skicka push till mina Android devicer vilket sedan kan hanteras i Tasker. Kan skapa notifieringar vid rörelse, när posten kommer, lampor tänds. Kan lägga upp infon I widgets etc.

Om du är intresserad kan du kolla in Android appen Autoremote.
bobbano
Posts: 52
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Piteå, Sweden

Re: Telldus Live pro

Post by bobbano »

Samma för mig. Jag använder det som ett sorts garageportslarm där jag, med hjälp av en magnetbrytare installerad på porten, skickar ett "öppen-" resp "stängd-meddelande" via AutoRemote. Får inte telefonen ett stängd-meddelande inom 30 minuter, så larmar telefonen att porten är öppen.

Praktiskt, eftersom jag inte ser garageporten inifrån.
loa46
Posts: 63
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Live pro

Post by loa46 »

Om man som jag inte har en androidtelefon, hur kan jag använda det då?
Kör själv med iPhone...
M203
Posts: 51
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Live pro

Post by M203 »

loa46 wrote:Om man som jag inte har en androidtelefon, hur kan jag använda det då?
Kör själv med iPhone...
Ios har ingen motsvarighet till Tasker och Autoremote pga att det är just ios vad jag förstått så ingen aning.
Palle
Posts: 72
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Blekinge

Re: Telldus Live pro

Post by Palle »

Har för mig att jag läst någonstans att man kan köpa Telldus Live Pro även om man inte har PayPal.
Vet någon hur man gör, eller är man tvungen att skaffa PayPal?
Post Reply