Önskemål, Överskådlig grafisk presentation.

Moderator: Telldus

Post Reply
Info
Posts: 27
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Önskemål, Överskådlig grafisk presentation.

Post by Info »

Hej jag har ett förslag jag tänkte prova på er.

Detta gäller att få en mera överskådlig presentation av vissa saker i Live.

I Schemat.
Där jag skulle villa se till och från slags tider grafiskt.
Att kunna visa schemats poster grafisk och i kronologis ordning som de kommer att verkställas.
Som de är nu så visas de ju bara i bokstavsordning.
Detta för att lättare få en överblick över vad som sker och i vilken ordning när man har många poster.
Möjligen även övrig data, men framför allt till och från slags tider.

I Event.
Motsvarande önskemål gäller för att kunna se all Actions i ett Event grafiskt och i kronologis ordning.
Så att man i detta fall kan se Repetitioner och Fördröjning grafisk och presenterat i kronologisk ordning.
Samt att i denna presentation kunna gå in och förändra Repetitioner och Fördröjning.

Har kommit fram till att det blir betydlig mindre fel funktioner om man använder fördröjnings funktionen och sprider ut enskilda actions i ett event så att bara en action finns aktiv för sändning samtidigt.
Dvs har man en första action som har 10 repetitioner (repetitions separationen i Live är 3 sekunder) så vill man lägga att nästa action börjar sändas med en fördröjning på 32 sekunder.
Detta trots att Telldus säger att det inte skall vara ett problem, så har det visat sig lösa återkommande problem jag haft speciellt med stora grupper av självlärande mottagare där jag tidigare haft problem med att vissa mottagare inte slagit till eller från.
Post Reply