Problem med aktivering av schemor.

Moderator: Telldus

Post Reply
patrikd
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Problem med aktivering av schemor.

Post by patrikd »

Hej

Har under ett antal år styrt mitt hus med tidkanaler hanterade från fjärrkontroll, tänd släck och ca 10 kanaler, vart överlyckling när jag vart tipsad om Tellstick Net.
Har flyttat mina befintliga tidkanaler/schemor till Telldus live och schema hanteringen, har ca 15 tänd/släck aktiviteter per dygn.
Resusltatet av dessa är lite hipp som happ, ibland aktiveras ca 80% av aktiviteterna, ibland 10% och ibland ingen, är det fortfararande för högt tryck på serverarna som kör schemorna?

Jag har ett antal dimdon som oxå körs via desssa schemor, ibland fungerar de som de ska , men ibland så hoppar de över i inställningsläget, dvs 2 on pulser skickas ut, kanske är en inställning, repeat i schemaläggaren är satt till 1, innebär det att det är en On sändning i schemat och sedan ytterligare en On sändning i Repeat ?

(jag räddade förmodligen mitt hus att frysa sönder i helgen då min pelletsbrännare stog fel inställd och vi var borta, tittade i Lördags i iphone appen och inne temp var nere på 12 grader, och garage -1(vattenburen värme), resultatet var att kasta sig i bilen och åka hem. Tanken var att vi skulle vara hemma Söndag kväll, hade vi kommit hem då så hade nog vattensystemet fryst sönder.)

Mvh

Patrik
Post Reply