Inget fungerar, Schema, Event eller Direkt

Moderator: Telldus

Post Reply
Info
Posts: 27
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Inget fungerar, Schema, Event eller Direkt

Post by Info »

Hej från nu på morgonen så fungerar ingenting för mig.
Scheman och Event ger ingen verkan.
Men jag kan heller inte längre styra några mottagare via Live.
Min TellStick Net indikerar inte någon utgående signal.
Detta trots att den indikerar felfri anslutning på LAN sida.
Och presenteras som ansluten i Live. :banghead: :evil:

Har lagt en ticket.

Någon annan som drabbats av att problem med styrningen har kommit tillbaka efter TellDus åtgärder på serverparken?
perssonster
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inget fungerar, Schema, Event eller Direkt

Post by perssonster »

Jag har stora problem att styra temperaturen med hjälp av events. Min scheduler verkar fungera fint dock. Har skickat en ticket till telldus.
Ekiz
Posts: 14
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inget fungerar, Schema, Event eller Direkt

Post by Ekiz »

Schedulering fungerar inte för mig. Kör jag direkt så funkar allt som det skall.
Kör jag med Tellstick/DUO + Switchking + Schedulering så funkar det. När jag kör med NET och Live + Schedulering så funkar vissa mottagare ibland. Det jag också nu märkt är att grupper som jag skapar försvinner i Live. Om Live är så här pass ostabilt så är det knappast något man vågar lita på. Hur man tänker på Telldus fattar jag liksom inte. I stället för att lägga till ny funktionalitet och öppna för ännu mera buggar och problem så borde man först och främst rätta till alla problem som redan finns.

Gör om, gör rätt.
Larwen
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Inget fungerar, Schema, Event eller Direkt

Post by Larwen »

Har installerat en ny Tellstick Net idag, samt mobilappen (Telldus egen). Allt funkar UTOM scheduling. Trött...
Vore nice om nån från Telldus kunde kommentera denna tråd. Vad beror strulet på? :cry:
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Inget fungerar, Schema, Event eller Direkt

Post by etompau »

Larwen wrote:Har installerat en ny Tellstick Net idag, samt mobilappen (Telldus egen). Allt funkar UTOM scheduling. Trött...
Vore nice om nån från Telldus kunde kommentera denna tråd. Vad beror strulet på? :cry:
Rapportera ditt problem direkt till Telldus för snabbt svar.
http://www.telldus.se/support/index
Post Reply