TelldusCenter.exe dör

Moderator: Telldus

Post Reply
tretorn76
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

TelldusCenter.exe dör

Post by tretorn76 »

Hej!

Sedan en tid tillbaka så händer följande när jag försöker starta Tellduscenter.exe ver 2.1.2.0. Tjänsten är startad sedan tidigare men vill ha igång exe filen för att kunna lägga till nya enheter. När jag försöker starta så kommer programfönstret igång men det går direkt i (not respond) innan det stänger ner sig själv. Har switchking igång oxå, men det ska väl inte spela någon roll. Kan tyvärr inte sätta detta i samband med någon speciell händelse. Kör Telldus på Windows Home Server 2011. Några förslag?

Glömde nämna att jag har en Tellstick Duo.
Vreten10
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusCenter.exe dör

Post by Vreten10 »

Har haft samma problem ett tid, Kör TelldusCenter-2.1.2.exe på en gammal WinXP dator.
gu92maak
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: TelldusCenter.exe dör

Post by gu92maak »

Hej,

jag har ett liknande problem.

fram tills nyligen har allt fungerat bra.
när jag idag skulle försöka lägga in ett nytt device så gick inte TelldusCenter fönstret igång.
likadant när jag startade igen.
men när jag kollade i taskmanager så var det två processer igång men inget fönster.

jag har startat om datorn och då kan jag starta Tellduscenter, men inga enheter visas och inte heller någon controller.
men min sensor syns med korrekta och uppdaterade värden i sensor vyn.

Även jag har en tellstick duo (Win 10). TelldusCenter är version 2.1.2 (från 2014)

----------------------------------------------------------
Uppdatering dagen efter. (2018-02-25)
Nu funkar allt plötsligt igen. Jag är väldigt osäker på vad som lagade problemet.
Post Reply