Lösning på temperaturloggning

Moderator: Telldus

macmyra
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Lösning på temperaturloggning

Post by macmyra »

etompau wrote:Mätvärde visas under menyn "Scenes". Där måste du först lägga upp och namnsätta en ny Scene, och ange vilka av dina givare som ska visas och loggas
That's it.
Perfekt, tack! Vet du varför sidan som visar sensorerna (grafsidan) aldrig slutar ladda? Hjulet bara snurrar på och inget går att klicka på.

Tack!
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by etompau »

macmyra wrote:
etompau wrote:Mätvärde visas under menyn "Scenes". Där måste du först lägga upp och namnsätta en ny Scene, och ange vilka av dina givare som ska visas och loggas
That's it.
Perfekt, tack! Vet du varför sidan som visar sensorerna (grafsidan) aldrig slutar ladda? Hjulet bara snurrar på och inget går att klicka på.

Tack!
Har du gett TempLight access till ditt Telldus Live-konto? Under menyn Settings--Telldus Live ska du se data för din Tellstcik Net.
Detta är en förutsättning för att temp.loggningen ska fungera.
macmyra
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Lösning på temperaturloggning

Post by macmyra »

Japp, jag har kopplat mot Telldus live.
macmyra
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Lösning på temperaturloggning

Post by macmyra »

Fungerar nu! Fick ta bort live-kontot och lägga till det igen.

Tack!
macmyra
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Lösning på temperaturloggning

Post by macmyra »

Någon som vet var man skickar förändringsförslag till Templight?
Här kanske?

Jag skulle tycka det vore kanon om man kunde klicka på Max/Min värden och få upp vilken dag och tid som det värdet uppmättes. Vore det möjligt?
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by petzno »

Noen som vet hvordan en kommer i kontakt med templight? Har sendt to supportmail uten svar den siste måneden. Ikke så interessant å kjøpe abonnement da... Synd for det virker som bra potensiale på siden.
Almighty
Posts: 4
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by Almighty »

Någon som vet om man kan exportera sensordata till t.ex. csv fil?
RH_Dreambox
Posts: 69
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Södra Säm, Västra Götaland
Contact:

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by RH_Dreambox »

Jag använder den här metoden...
http://www.telldus.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=2321

Det skapas en textfil som duger lika bra som en CSV.
Tellstick - Tellstick Duo - Tellstick Net - Oregon TNGN132N - Raspberry - Z-Wave (RaZberry) - Fibaro HC2 http://www.temp.swedenroots.se/
johanolzzon
Posts: 6
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by johanolzzon »

Jag gillar verkligen det Templight ser ut att åstadkomma, men jag är sjukt frustrerad över att jag inte får det att fungera. Jag har kopplat konto, lagt till sensorer och skapat "scene" med tre sensorer - men det kommer inte upp någonting utan bara ett hjul som snurrar. :roll: Om jag däremot väljer endast en sensor kommer grafens bild upp men utan innehåll. :shock: Till Telldus Live rapporterar sensorerna in utan problem (temperatur och luftfuktighet).

Jag har försökt att ta bort kontot flera gånger, kopplat om det till Telldus Live, raderat databashistoriken, lagt till och tagit bort sensorer men ingenting hjälper.

Någon som kan hjälpa mig?
petzno
Posts: 116
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by petzno »

Jeg får ikke opp noe på grafen i Templight etter 1. oktober. Andre som har samme problem? Når support-email heller ikke besvares blir ikke dette så god en tjeneste. Synd siden potensialet er så bra.
tio Pepe
Posts: 42
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by tio Pepe »

Skulle det vara möjligt att ta hand om mätvärden från en kombinerad temperatur- och luftfuktighetssensor som till exempel Clas Ohlsons 36-1797?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by etompau »

tio Pepe wrote:Skulle det vara möjligt att ta hand om mätvärden från en kombinerad temperatur- och luftfuktighetssensor som till exempel Clas Ohlsons 36-1797?
Ja det är det. Använder själv en Oregon-givare där både temp. och fuktighet loggas varje timme.
tio Pepe
Posts: 42
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by tio Pepe »

etompau wrote:
tio Pepe wrote:Skulle det vara möjligt att ta hand om mätvärden från en kombinerad temperatur- och luftfuktighetssensor som till exempel Clas Ohlsons 36-1797?
Ja det är det. Använder själv en Oregon-givare där både temp. och fuktighet loggas varje timme.
Får du upp båda i TempLight-kurvorna? Hur presenteras data i Telldus Live?
Clas Ohlson 36-1797 presenterar båda siffrorna på samma rad, och jag antar att det är orsaken till att inte TempLight kan hantera siffrorna.
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by etompau »

I live så presenteras både temp. och fuktighet på samma rad, precis som du skriver och i TempLight ser jag både temp och fuktighet från givaren.
tio Pepe
Posts: 42
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lösning på temperaturloggning

Post by tio Pepe »

Då går frågan vidare till henkepenka. Varför kan jag inte se den givaren i Templights kurvor fast jag kan se dem i Telldus Live och även i Templights listning av aktuella värden?
Post Reply