Ny Tellstick.Net användare...

Moderator: Telldus

fixare
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by fixare »

Köpte min Tellstick.net häromdan, när anslöt microusb så lossnade kontakten, så nu blir det Jula, hoppas jag får en ny direkt.
fixare
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by fixare »

:argue: Jodå inga problem fick en ny, provar 2 givare givare från Clas, en kommer upp i Tellduslive, oavsett om jag startar om eller sätter olika kanaler. Dessutom är schwienigt kallt -204,7 :-)
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by jorang »

xxx
Last edited by jorang on Mon Dec 17, 2012 1:32 pm, edited 1 time in total.
______________________________
Mvh/ BR JoranG
jorang
Posts: 259
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Norway

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by jorang »

kenthie wrote:
Dowser wrote:Jag har nyss fått min Tellstick.Net (via m.nu) och uppdaterat till firmware 4.
Den dyker upp fint i Telldus Live.

Men två typer av enheter får jag inte till.
Nexa LML-710 dörrklocka och Nexa LMST-606 magnetkontakt.

Tellstick'en blinkar blått och fint när den tar mot signalerna från den, men där tar det stopp.

Kommer Live få stöd för dessa enheter någon gång senare eller finns det något basalt problem med dessa typer av enheter?
Alternativt: Går det att logga trafiken som kommer till Tellstick.Net från en dator på samma nätverk?


Det är fler än du som frenetiskt väntar på att följande skall dyka upp i Tellstick Net:
Nexa LML-710 dörrklocka
Nexa LMST-606 magnetkontakt
Nexa LMDT-609 IR inomhus
LBST-604 / Skymningsrelä
samt fler prylar. Det är egentligen då det blir riktigt kul!

/K

PS. Jag vet att andra programvaror kan se dem, men jag vill verkligen få upp dem i NET. Ds

Noen ny tidsplan på dette?
______________________________
Mvh/ BR JoranG
streammen
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by streammen »

jorang wrote:
kenthie wrote:
Dowser wrote:Jag har nyss fått min Tellstick.Net (via m.nu) och uppdaterat till firmware 4.
Den dyker upp fint i Telldus Live.

Men två typer av enheter får jag inte till.
Nexa LML-710 dörrklocka och Nexa LMST-606 magnetkontakt.

Tellstick'en blinkar blått och fint när den tar mot signalerna från den, men där tar det stopp.

Kommer Live få stöd för dessa enheter någon gång senare eller finns det något basalt problem med dessa typer av enheter?
Alternativt: Går det att logga trafiken som kommer till Tellstick.Net från en dator på samma nätverk?


Det är fler än du som frenetiskt väntar på att följande skall dyka upp i Tellstick Net:
Nexa LML-710 dörrklocka
Nexa LMST-606 magnetkontakt
Nexa LMDT-609 IR inomhus
LBST-604 / Skymningsrelä
samt fler prylar. Det är egentligen då det blir riktigt kul!

/K

PS. Jag vet att andra programvaror kan se dem, men jag vill verkligen få upp dem i NET. Ds

Noen ny tidsplan på dette?

Någon som vet nått?
etompau
Posts: 2405
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Skåne

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by etompau »

johnny karlberg
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by johnny karlberg »

Nexa 710 fungerar i tellstick net nu
Emil1982
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Emil1982 »

Någon som fått lmst 606 att fungera. Jag får enbart in den så att den "tänds" men den slocknar aldrig. Har lagt till som nexa selflearning on/off.

/Emil
Emil1982
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Emil1982 »

Emil1982 wrote:Någon som fått lmst 606 att fungera. Jag får enbart in den så att den "tänds" men den slocknar aldrig. Har lagt till som nexa selflearning on/off.

/Emil
Svarar mig själv, får lägga upp två enheter. En stängd och en öppen.
Nexauser
Posts: 59
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Nexauser »

Emil1982 wrote:
Emil1982 wrote:Någon som fått lmst 606 att fungera. Jag får enbart in den så att den "tänds" men den slocknar aldrig. Har lagt till som nexa selflearning on/off.

/Emil
Svarar mig själv, får lägga upp två enheter. En stängd och en öppen.
Skaffade en i förrgår och jag fick in en kod först som bara tände men eftersom jag vet att den skall tända/släcka så provade jag igen och då fungerade det.

Du skall inte behöva lägga upp två device.
Emil1982
Posts: 29
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Ny Tellstick.Net användare...

Post by Emil1982 »

Nexauser wrote:
Emil1982 wrote:
Emil1982 wrote:Någon som fått lmst 606 att fungera. Jag får enbart in den så att den "tänds" men den slocknar aldrig. Har lagt till som nexa selflearning on/off.

/Emil
Svarar mig själv, får lägga upp två enheter. En stängd och en öppen.
Skaffade en i förrgår och jag fick in en kod först som bara tände men eftersom jag vet att den skall tända/släcka så provade jag igen och då fungerade det.

Du skall inte behöva lägga upp två device.
Ok, så det ska fungera att både tända och släcka alltså, har testat hur många gånger som helst men då ska jag testa lite till. Som det är nu så tyckte jag det var ganska dåligt då det behövs två enheter plus två event för att sätta ihop dem till ytterligare en enhet. Vet du vilken du köpte? Verkar finnas två varianter av den då jag köpte en för 99 på Kjell och en för 149. Har kanske bara testat den gamla?
Post Reply