Markis Motor från skånska byggvaror?

Moderator: Telldus

Post Reply
Salo76
Posts: 1
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Markis Motor från skånska byggvaror?

Post by Salo76 »

Hej!

Funderar om det går att styra min motor markis från skånska byggvaror? Den går på 433,92Mhz.
Vet inte hur kodningen ser ut och hittar inget på nätet om den heller! Vore rätt så läckert att kunna styra den med min tellstick net!
micke.prag
Site Admin
Posts: 2243
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am
Location: Lund
Contact:

Re: Markis Motor från skånska byggvaror?

Post by micke.prag »

Troligtvis går den ej att styra. Du kan ju börja med att posta lite bilder eller länkar till produkten. Kan du ta bilder på kretskortet i fjärrkontrollen kan även det hjälpa.
Micke Prag
Software
Telldus Technologies
PeterpåMunsö
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Markis Motor från skånska byggvaror?

Post by PeterpåMunsö »

Jag har ABM markismotorer från Skånska byggvaror.
Enligt manualen på en flerkanals fjärrkontroll man kan köpa till så verkar motorerna självlärande, man stänger av och sätter på strömmen till dem, så hamnar de i läraläge i 10 sekunder... Problemet är (som jag ser det) att det är 3 funktioner man måste få med "in, stopp och ut" alltså inte bara på och av... Är detta något ni på Telldus har intresse av att få in under paraplyet så kanske ta kontakt med tillverkaren ABM?
Har ni någon annan apparattillverkare som har liknande funktionalitet?
PeterpåMunsö
Posts: 2
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Markis Motor från skånska byggvaror?

Post by PeterpåMunsö »

PeterpåMunsö wrote: Mon Mar 12, 2018 3:14 pm Jag har ABM markismotorer från Skånska byggvaror.
Enligt manualen på en flerkanals fjärrkontroll man kan köpa till så verkar motorerna självlärande, man stänger av och sätter på strömmen till dem, så hamnar de i läraläge i 10 sekunder... Problemet är (som jag ser det) att det är 3 funktioner man måste få med "in, stopp och ut" alltså inte bara på och av... Är detta något ni på Telldus har intresse av att få in under paraplyet så kanske ta kontakt med tillverkaren ABM?
Har ni någon annan apparattillverkare som har liknande funktionalitet?
Ni har ju redan både rullgardinsmotorer och filmdukar på menyn, dessa har ju samma funktioner som markiser...
Post Reply