Telldus Center uppdaterar inte Telldus Live!

Moderator: Telldus

Post Reply
JoGi
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Telldus Center uppdaterar inte Telldus Live!

Post by JoGi »

Jag har precis kompletterat upp min uppsättning brytare och lagt till en till.

De tidigare inlagda switcharna fungerar utmärkt via App och från live.telldus.com.
Den nya fungerar direkt på servern från TelldusCenter men dyker inte upp på live.telldus.com eller i appen (som borde läsa samma innehåll).

Servern körs på Ubuntu TelldusCenter 2.1.0

Under File > Configure står det att status är Connected.
Men finns inget sätt att disconnecta på?
TElldus Center är omstartat ett flertal gånger och maskinen är även ombootad några gånger men det gör ingen skillad.


~JoGi
JoGi
Posts: 17
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center uppdaterar inte Telldus Live!

Post by JoGi »

Jag har lyckats att få fram den nya switchen.

Letade i evigheter i programmet var man kopplade bort live samt kopplade in det igen.
Det är inte logiskt hur allt fungerar i programmet och kopplingen mot live.
Men tillslut fattade jag att om jag vill koppla från live så görs inte detta på maskinen som är uppkopplad utan det är på live webben det görs.
När jag väl lyckades med det var det inte heller tydligt var man ska koppla ihop det igen.
Detta från programmet....
Förväntar mig att detta ska göras under inställningar där man även ser status på kopplingen mot live, men där finns ingen möjligt att göra något.
Utan det hittas när man högerklickar på ikonen i topp listen.
Mycket ologiskt...

Skrev ned hela proceduren så andra som hittar hit som känner sig lika förvirrade att hitta dessa inställningar får lite hjälp på vägen.

~JoGi
SebRaz
Posts: 268
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center uppdaterar inte Telldus Live!

Post by SebRaz »

Jag har själv detta problemet just nu, Telldus Live uppdateras inte överhuvudtaget. Ibland kan det ta upp till 45 minuter innan klienten ens syns som "Online" på Telldus Live!

Och detta gäller allt. Varken på, av, dimmer, nya enheter, ta bort enheter registreras.

Så det är inte bara du.
Kontrollera din Tellstick via iPhone med TellEvent - http://about.me/langstrom - http://hemautomation.io -
stefan.persson
Posts: 353
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center uppdaterar inte Telldus Live!

Post by stefan.persson »

Vi har nyligen fått ett par rapporter om liknande problem. SebRaz, om du fortfarande har problem, kan du skicka in ett supportärende, så att vi kan kolla loggar och liknande för ditt användarkonto? Vi undersöker det här för fullt.
Stefan Persson
Software
Telldus Technologies
vacum
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center uppdaterar inte Telldus Live!

Post by vacum »

Jag upplever samma problem. För att snabba upp uppdateringen senaste gången tog jag bort UUID ur registret för TelldusCenter och registrerade den på nytt. Det känns som att appen på iphonen fungerade bättre efter det i någon vecka. Nu funkar den inte igen.
vacum
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Telldus Center uppdaterar inte Telldus Live!

Post by vacum »

Väntade sedan jag skrev förra inlägget men sidan uppdaterades ej. Raderade och registrerade om enheten.
Post Reply