Lyckas inte installera plugin i znet lite v2

Moderator: Telldus

Post Reply
Adron
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Lyckas inte installera plugin i znet lite v2

Post by Adron »

Jag har gjort mig en egen plugin för att skriva sensordata till influxdb. Jag har testkört den i den virtuella miljön man kan ladda hem från https://github.com/telldus/tellstick-server/ och där fungerar det (efter lite pill, fick kommentera bort 'Importing of custom keys are not allowed' från pluginloader/Loader.py) att installera. Efter första installationen fick jag upp mig själv som trusted developer längst ner i pluginlistan.

Men när jag försöker göra samma sak med min riktiga znet lite v2 så får jag frågan om att godkänna en okänd utvecklare, men i dialogrutan syns ingen pgp nyckel.

En försiktig gissning är att det kanske är någon begränsning på vilka pgp nycklar som fungerar (nyckellängd eller motsv)? Eller är det troligt att jag missat nåt helt annat?
Adron
Posts: 10
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Lyckas inte installera plugin i znet lite v2

Post by Adron »

Efter lite mer felsökning ser det ut som det är samma felmeddelande som kommer tillbaka som i den virtuella miljön, men att den riktiga telldusen inte klarar att hantera och visa upp meddelandet. Antar att jag får fråga supporten om hjälp.
Post Reply