Erbjudandet om att uppgradera NET - ZNET2

Moderator: Telldus

Post Reply
Toson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Erbjudandet om att uppgradera NET - ZNET2

Post by Toson »

Jag hoppade på erbjudandet då man sade att man förde över alla objekt och scheman till den nya, och fick ZNET2'an häromdan.
Kopplade in och körde igång enligt anvisningarna och förvånande nog funkade det alltihop. Alla enheter var på plats och schemat hålls precis som förut.
Det enda man kan påpeka är att det tar lite lång tid för den nya Tellsticken att komma in i systemet, det går inte att forcera med att lägga in för hand heller.
Nu får den tuffa på ett tag så ska det in lite nya objekt med Z-Wave, så får vi se hur det funkar.
stiffboard
Posts: 21
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Erbjudandet om att uppgradera NET - ZNET2

Post by stiffboard »

Var hittar man detta erbjudandet?
flyvert
Posts: 16
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Erbjudandet om att uppgradera NET - ZNET2

Post by flyvert »

Fick e-post till mitt konto registrerat på Telldus Live!

En kollega fick sitt erbjudande flera veckor före mig; dvs det verkar inte ha gått ut till alla samtidigt.
Toson
Posts: 50
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Erbjudandet om att uppgradera NET - ZNET2

Post by Toson »

Jag fick erbjudandet via mail för Telldus Live strax före jul.
Verkar som ZNetv2 har starkare utsignal då några switchar som hade svårt att tända med gamla Net nu tänder klockrent varje gång.
Tipo874
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Erbjudandet om att uppgradera NET - ZNET2

Post by Tipo874 »

Hmm, denna automatiska överföring är nog det som spökar för mig.

Jag hoppade på detta och "bytte in" en enhet som inte längre är i drift (trasig) och borttagen från mitt konto, och när jag försöker aktivera den får jag ett felmeddelande "This location is already activated under another account".

Hade planerat att manuellt migrera över en annan enhet till denna i helgen, men eftersom jag inte får in den så måste jag väl vänta till Telldus support kan plocka bort denna migrering. :roll:
Sargasso
Posts: 8
Joined: Fri Mar 17, 2023 9:45 am

Re: Erbjudandet om att uppgradera NET - ZNET2

Post by Sargasso »

Jag fick också erbjudandet men såg att en ny tellstick ZNET 2 kostar 990 kr på Netonnet och cdon.se. Därför tycker jag att det är för dåligt erbjudande om man måste lämna tillbaka den gamla... Men är det skillnad på päron 🍐 och päron 🍐? Cdon verkar sälja samma vara till olika pris. Finns det en nyare och en äldre version av V2?

Är signalen bättre på den än Tellstick net?
Post Reply